0 تا 100 کسب درآمد از افيليت مارکتينگ (Affiliate Marketing) + معرفی انواع روش ها

0 تا 100 کسب درآمد به روش افيليت مارکتينگ (Affiliate Marketing) + معرفی انواع روش ها

احتمالا تا به حال بارها و بارها کلمه‌ي افيليت مارکتينگ به گوش‌تان خورده يا در مورد همکاري در فروش مطالبي را شنیده ايد. شايد اين سوال براي شما پيش آمده باشد که آیا می‌شود بدون هيچ سرمايه‌اي از اين روش درآمد مناسبي داشت و اينکه چطور به کمک آن شروع به درآمدزايي کنيم؟

در این مقاله شما با افیلیت مارکتینگ و نحوه‌ي کار آن آشنا مي‌شويد و متوجه مي‌شويد که چگونه به کمک آن مي‌توانيد سود چند برابري داشته باشيد. همچنين با سيستم افیليت مارکتينگ در هفتادسي آشنا خواهيد شد. پس تا آخر اين مقاله همراه ما باشيد.

کسب درآمد به روش افيليت مارکتينگ

مفهوم افيليت مارکتينگ در بازاريابي

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یک نوع از بازاریابی مشارکتی اینترنتی است.

بسیاری از افرادي که محصولات يا خدماتي را عرضه می‌کنند، از روش ديگر‌ي از بازاريابي استفاده مي‌کنند که در آن، مشتریان يا کاربران مي‌توانند به عنوان معرف، کالايي را به دیگران معرفي ‌کنند و در سود فروش آن شريک ‌شوند.

به این موضوع «بازاریابی وابسطه یا پورسانتی» (به انگلیسی Afiliate Marketing) و در اصطلاح «همکاری در فروش» گفته می‌شود.

در سيستم افيليت مارکتينگ هفتادسي، شما بعد از دانلود و نصب اپليکيشن هفتادسي، به سادگي در اپليکيشن ثبت‌نام مي‌کنيد. سپس کافیست شناسه‌ي معرف خودتان را (که همان شماره موبايل کاربري شماست) براي آشنايان و دوستان خود ارسال ‌کنيد. تنها آنها را به انجام تراکنش يا خريد دعوت کنيد و به صورت همیشگی در سود خريد آن‌ها شريک شويد.

به اين صورت مي‌توانيد از خريدها و تراکنش‌هاي روزمره‌ی خود و ديگران (مثل خريد شارژ، بسته اينترنت، پرداخت قبض يا خريد از فروشگاه و…) کسب درآمد ‌کنيد.

هم اکنون سود بازار شارژ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است. اگر سوپر اپليکيشن هفتادسی به کمک کاربران خود بتواند تنها ۲ درصد از سود اين بازار را پوشش دهد، سهم سود کاربران هفتادسي حدود 10 میلیارد تومان است. این نشان می‌دهد بیش از 10 هزار نفر در سوپر اپليکيشن هفتادسی می توانند فقط از شارژ درآمد میلیونی داشته باشند.

افیلیت مارکتینگ چطور انجام مي ‌شود؟

سيستم افيليت مارکتينگ یا همکاری در فروش یک مدل کسب درآمد است که به يک فروشگاه اينترنتي کمک می‌کند تا ميزان فروش آن افزایش پیدا کند.

به اين صورت که يک فروشگاه اينترنتي مي‌تواند تبليغات خود را در سايت‌هايي که محصولات دیگران را تبلیغ می‌کنند و درآمد به دست می‌آورند (که به آن‌ها ناشران افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود.) قرار دهد. سپس با لينک کردن به سايت خود، به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌دهند که محصولاتشان را خريداري کنند.

در زمان کليک فرد بازديد‌کننده بر روي آن لينک و خريد از آن سايت؛ درصدي از مبلغ خريد توسط فروشنده به ناشر تبلیغات پرداخت می‌شود.

از طرف ديگر ناشران تبليغ مي‌توانند بدون نياز به سرمايه و فقط با گذاشتن کمي زمان، به درآمد نسبتا خوبي برسند.

طرز کار سیستم افیلیت مارکتینگ

سه گروه مهم در افيليت مارکتينگ:

فروشندگان محصولات (Merchant): فروشندگان يا صاحبان کسب‌و‌کار که محصول يا خدماتي را عرضه مي‌کنند و قصد افزايش فروش خود از طريق سيستم افيليت مارکتينگ را دارند.

ناشران افیلیت مارکتینگ یا معرفان: کسانی که وب‌سایت‌، وبلاگ‌ يا کانالي دارند و لینک‌ یا بنر تبلیغاتی را در آن قرار مي‌دهند. آنها محصولات فروشنده را به کاربران خود معرفی مي‌کنند و از اين طريق درآمد کسب مي‌کنند.

کاربران: کسانی که بر روی لینک‌های افیلیت در سایت تبلیغ‌کنندگان کلیک می‌کنند و کالایی را خریداری می‌کنند.

از فروش محصولات پورسانت دريافت کنيد

مفهوم بازاریابی در افيليت مارکتينگ

در این روش کسب درآمد آنلاین، شما پس از عضویت در سایت‌های همکاری در فروش لینک دعوت مخصوص خود را دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را در هر جايی که می‌خواهید قرار دهید.

شما به عنوان بازاریاب یا معرف، شناسه‌‌ي معرف خود را براي ديگران ارسال مي‌کنيد و آن‌ها را به انجام تراکنش يا خريد تشويق مي‌کنيد.

اگر کاربر فرستاده ‌شده توسط شما از سایت فروشنده خریدی انجام دهد؛ در ازای هر خرید درصدی از آن به عنوان پورسانت فروش یا کمیسیون به شما پرداخت می‌گردد. این یک معامله برد برد است.

سوپر اپلیکیشن هفتادسی به جای صرف هزینه تبلیغات، ۷۰ درصد از سود تراکنش‌ها و فروش محصولات خود را جهت معرفی، مستقیما به خود کاربران اختصاص داده است.

به اين صورت که شما در ازاي خريد‌هاي کاربراني که با شناسه‌ي دعوت شما در هفتادسي ثبت نام کرده‌اند تا ۷۰ درصد سود دريافت مي‌کنيد.

سایت آمازون یکی از نمونه‌های افيليت مارکتينگ (Affiliate Marketing) در جهان می‌باشد.

انواع روش های افیلیت مارکتینگ

در افيليت مارکتينگ روش‌هاي مختلفي براي پرداخت وجود دارد که با توجه به هدفي که در نظر داريد مي‌‌توانيد برنامه مناسبي در افيليت مارکتينگ در نظر بگيريد.

انواع روش های افیلیت مارکتینگ

به ازای هر فروش مبلغي پرداخت کنيد Cost Per Sell (CPS)

CPS یا پرداخت به ازای هر فروش Cost Per Sell

اصلي‌ترين روش پرداخت در افيليت مارکتينگ هست که ناشر تبليغ در ازاي هر خريد يا بازديد مشتري مبلغي را دريافت مي‌کند.

هر فروشگاه اينترنتي ميزان سود متفاوتي را به ازاي هر فروش به ناشر تبليغات پرداخت مي‌کند.

به ازای جذب مشتری فعال مبلغي پرداخت کنيد Cost Per Lead (CPL)

CPL یا پرداخت به ازای جذب مشتری فعال Cost Per Lead

در اين روش از افيليت مارکتينگ به ازاي اطلاعات ثبت شده هر کاربر، پرداخت صورت مي‌گيرد. در این حالت سايت تبليغ کننده بايد کاربر را به ثبت شماره تلفن يا ايميل خود تشويق کند.

در بعضی صنایع مانند صنعت خودرو مدتي زمان مي‌برد تا کاربر با خدمات و محصولات يک شرکت آشنا شود و اقدام به خريد محصول کند، پس نمي‌توان از روش پرداخت به ازاي فروش استفاده کرد.

براي اين نوع کالاها بهتر است از روش پرداخت به ازاي مشتري فعال استفاده کرد.

بر اساس ميزان نمایش آگهی خود هزينه بپردازيد Cost Per Mile (CPM)

CPM مخفف Cost Per Mile به معني هزینه به ازای هر هزار بار نمایش تبلیغ شما است و به همین دلیل در ایران، به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود.

با  اين وجود ممکن است از اين هزار بار نمايش تبليغ شما، تعداد کمي منجر به کليک کردن و خريد شود که اين مسئله عادي خواهد بود.

در این روش از افيليت مارکتينگ بحث‌ افزایش آگاهی از برند مهم است و نه مثلا افزایش فروش؛ پس فقط ديده شدن تبليغ شما اهميت دارد.

معروف‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات بر اساس CPM (پرداخت بر اساس میزان نمایش آگهی) در جهان:

  • YouTube
  • گوگل ادز
  • فیسبوک
  • شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام

به ازای تعداد کلیک از تبليغ خود هزينه بپردازيد Cost Per Click (CPC) 

CPC یا پرداخت به ازای تعداد کلیک از تبليغ Cost Per Click

CPC مخفف Cost Per Click است. به اين معني است که فروشنده يا تبليغ‌دهنده تنها در صورتي که تبليغ منجر به کليک يا خريد شود، هزينه پرداخت مي‌کند. به کمک CPC مناسب مي‌توانيد مشتريان زيادي را جذب کنيد.

تفاوت پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM) و پرداخت به ازای کلیک (CPC) چيست؟

با CMP به صدر بازار رقابتی می‌رسید و مشتریانی که شما را نمی‌شناختند، تبليغ شما را می‌بینند. با اینکه ممکن است که اين ديدن منجر به خريد نشود، اما براي آشنایی آنان با برند شما مهم است.

البته پرداخت به ازای کلیک (CPC) نسبت به پرداخت به ازای مشاهده (CPM) کم ريسک‌تر است؛ زيرا مي‌توانيد مشتريان فعال را جذب کرده و خیلی سريع‌تر به نتيجه مطلوب خود برسيد.

هزينه تبليغات را به صورت تعرفه ثابت پرداخت کنيد

در اين روش به ناشر تبليغ، مبلغ ثابتي جهت تبليغ پرداخت مي‌گردد. از اين روش مي‌توانيد در کنار روش‌هاي ديگر افيليت مارکتينگ هم استفاده کنيد.

مزاياي افيليت مارکتينگ

  • مزايای افيليت مارکتينگ برای صاحبان کسب ‌و‌ کار

افيليت مارکتينگ براي هر کسب‌و‌کاري حتي کسب‌و‌کارهاي کوچک کاربردي است.

در اين روش تنها زماني هزينه پرداخت مي‌کنيد که تبليغات براي شما نتيجه‌ي مطلوبي داشته باشد. ضمن اينکه مي‌توانيد براي افزايش مخاطبان خود و برندسازي از آن استفاده کنيد.

در اين نوع بازاريابي شما نيازی به سرمايه اوليه نداريد که از اين جهت به آن بازاريابي کم‌ريسک گفته مي‌شود.

  • مزايای افيليت مارکتينگ برای معرف

مزيت آن براي ناشران تبليغات اين است که مي‌توانند بدون نياز به سرمايه‌گذاري يا پرداخت هزينه انبارداري، بسته‌بندي و ارسال که هميشه برعهده فروشنده است، محصولات موردنظر خود را بفروشند و سریع‌تر به سود خود برسند.

ميزان درآمد حاصل از افيليت مارکتينگ به ميزان اعتبار فروشنده، ميزان مبلغي که از فروشنده دريافت مي‌کنيد و سليقه کاربران شما بستگي دارد. لذا لازم است به تبليغ محصولي بپردازيد که به سليقه‌ی کاربران شما نزديک‌تر باشد.

فروشگاه سوپر اپليکيشن هفتادسي شامل دسته‌هاي زيبايي و سلامت، محصولات ديجيتال، سرويس آنلاين، خودرو، ورزشي، کودک و سرگرمي، فرهنگ و هنر، لوازم خانگي است. شما مي‌توانيد در دسته‌ي مورد علاقه‌ي خودتان شروع به معرفي و درآمدزايي کنيد.

  • در افیلیت مارکتینگ نیازی به معرفی حضوری نیست

امروزه انتشار اطلاعات و افيليت مارکتينگ از طریق دهان به دهان آسان‌تر از گذشته انجام مي‌شود. براي همين لازم نیست منتظر صحبت درباره یک موضوع در مکالمه حضوری باشید. تنها می‌توانید لينک معرف خود را کپی کنيد و آن را در قالب يک پيام براي دوستان و آشنایان‌تان در شبکه‌های اجتماعي ارسال کنيد و آن‌‌ها را به ثبت‌نام و خريد دعوت کنيد و درآمد کسب کنيد.

در افیلیت مارکتینگ نیازی به معرفی حضوری نیست

  • مزايای افيليت مارکتينگ در هفتادسي براي کاربران

اقدامي که سوپر اپليکيشن هفتادسي انجام داده، اختصاص دادن هزینه‌ی تبليغات به خود کاربران، است. آن‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به راحتي می‌توانند دوستان خود به هفتادسی دعوت کنند و از تراکنش‌های آن‌ها تا ۷۰ درصد سود دریافت کنند!

این درصد سود در حجم بالای تراکنش‌های آنان مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

شما تنها از مخاطبان خود مي‌خواهيد که با شناسه معرف شما در اقدام به ثبت نام در سوپر اپليکيشن هفتادسي کنند. تا ابد با هر خريد هر دو سود دريافت مي‌کنيد و به اين ترتيب مي‌توانيد بدون دردسر درآمد کسب ‌کنيد.

فقط کافیست که یکبار تلاش کنید و دیگران را به سوپر اپلیکیشن هفتادسی دعوت کنید و یک درآمد ابدی و پایدار داشته باشید.

همين حالا شروع به ساختن حساب کاربري خود در هفتادسي کنيد و درآمدزايي خود را آغاز کنيد.

4 نکته برای موفقیت در سيستم افیلیت مارکتینگ

  • مخاطب خود را بشناسید

بهتر است که ابتدا نياز مخاطبان کانال يا وبسايت خود را شناسایی کرده و با توجه به نیاز آن‌ها محصولات مرتبط را معرفي کنيد.

اگر در معرفي محصول به سلیقه‌ی کاربر خود توجهي نداشته باشيد ضمن بازدهي نامطلوب موجب کاهش ترافيک و بازديد سايت خود خواهيد شد، پس سعي کنيد محصولاتي که معرفي مي‌کنيد براي مخاطب شما جذاب باشند و غير‌مرتبط نباشند.

  • محتوای صحيح و کامل در سایت خود منتشر کنید

هرچه مطالبي که در وبسايت، کانال يا پيج خود منتشر مي‌کنيد با کيفيت‌تر و مفيدتر باشند، ميزان موفقيت شما در بحث بازاريابي افيليت مارکتينگ هم بيشتر خواهد بود.

سعي کنيد با توليد محتواي مستمر، وضعیت سئوي وبسايت خود را بهبود دهید.

هميشه بايد تلاش خود را در جهت نگهداري کاربران قديمي داشته باشيد و تمام سعي خود را به جذب کاربران جديد محدود نکنيد.

چگونه ميزان فروش خود را بالا ببريم

  • در افیلیت مارکتینگ صادق باشيد

سعي کنيد محصولاتي که از کيفيت آن مطمئن هستيد يا سايت و خدماتي که به اعتبار آن آگاه هستيد را به کاربران خود معرفي کنيد. سعي نکنيد که بيش از حد در مورد يک محصول تعريف و تمجيد داشته باشيد؛ زيرا که نتيجه‌ي عکس خواهد داشت و ممکن است کاربران وفادار خود را از دست بدهيد.

سوپر اپليکيشن هفتادسي از لحاظ امنيتي بسيار معتبر هست و همه‌ی پرداخت‌ها در هفتادسی به طور مستقیم از طريق درگاه‌هاي بانک انجام می‌شوند. مجوزهاي امنيتي و قانوني هفتادسي قابل استعلام است.

  • ویدیویی درباره محصول موردنظرتان منتشر کنید

سعي کنيد محصولي که قصد تبليغ آن را داريد، از طريق ويدیو معرفي کنيد و توضيحات کامل يا تجربيات خود را درباره‌ي استفاده از آن محصول بدهيد.

اين مورد تاثير بالايي در جلب اعتماد و تشويق کاربر به خريد محصول خواهد داشت و باعث مي‌شود مخاطب به کاربرد و فوايد آن محصول پي ببرد و راحت‌تر و سريع‌تر در مورد خريد آن تصميم بگيرد.

بسياري از کاربران تمايل زيادي به خواندن متن ندارند، پس اين روش براي آن‌ها مفيد خواهد بود.

چه استراتژی هایی در سال 2022 در افیلیت مارکتینگ کاربرد دارند؟

استراتژی های افیلیت مارکتینگ

۱. تنها محصولاتی را توصیه کنید که کاملا با آن ها آشنا هستید

همانطور که قبل‌تر هم گفتيم در افيليت مارکتينگ بايد محصولاتي را که خودتان قبلا تجربه‌ي استفاده از آن را داشته‌ايد به مخاطبين خود معرفي کنيد، در غير اين صورت اعتماد آن‌ها را از دست مي‌دهيد.

همچنين بايد مخاطبين خود را به طور غير‌مستقيم و بدون اصرار زياد به خريد محصول دعوت کنيد. اگر محصول خود را به خوبي معرفي کنيد و در مورد کاربردها و فوايد آن به طور کامل توضيح دهيد، مخاطب شما مشتاق خريد خواهد شد.

۲. محصولات فروشگاه های مختلف را تبلیغ کنید

براي کسب سود بيشتر و داشتن درآمد ثابت در سيستم افيليت مارکتينگ به معرفي يک محصول اکتفا نکنيد.

سعي کنيد تمام فروشندگان و محصولات مرتبط با زمينه‌ی فعاليت خود را پيدا کنيد و به تبليغ آن‌ها بپردازيد.

فروشگاه سوپر اپليکيشن هفتادسي داراي بيش از صد غرفه مي‌باشد. بنابراين دست شما در تبليغ محصول باز است و هر محصولي را در هر دسته‌اي که بخواهيد، مي‌توانيد تبليغ کنيد و درصدي از سود فروش آن محصول را بلافاصله دريافت کنيد.

۳. به‌طور مداوم نرخ تبدیل خود را زير نظر داشته باشيد

هميشه تعداد بازديدکنندگان و نرخ تبديل آن را براي محصولاتي که تبليغ مي‌کنيد رصد کنيد. اين مورد به شما در زمينه‌ی پيدا کردن محصولات مورد ‌علاقه‌ی کاربران و شناخت سليقه‌ی آن‌ها کمک مي‌کند. در نتيجه بهتر مي‌توانيد با معرفي محصولات بيشتر در آن حوزه، نرخ تبديل و تعداد بازديد صفحه خود را افزايش دهيد.

۴. درباره‌ي مخاطبان خود اطلاعات کسب کنيد

تمرکز کردن روي ترافيک صفحه‌ی خود و شناخت مخاطبان و آمار جمعيتي آن‌ها يا به طور مثال محل زندگي و سن آن‌ها به شما در پيدا کردن محصولات و خدمات پرطرفدار و پربازديد کمک مي‌کند.

سيستم همکاري در فروش مناسب چه کساني است؟

آموزش سيستم همکاري در فروش برای کاربران

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ بهترين و ايده‌آل‌ترين راه براي کسانی است که سرمايه زيادي ندارند و می‌خواهند یک منبع درآمد عالی و بدون دردسر داشته باشند.

سیستم افيليت مارکتينگ هفتادسي می‌تواند منبع درآمد خوبی برای همه‌ي افرادی باشد که می‌خواهند لذت کسب درآمد در خانه را تجربه کنند یا بخواهند یک منبع درآمد جدید و پرسودی داشته باشند.

شما بدون اينکه خود را درگير مسائلي مثل بسته‌بندي، ارسال يا پشتيباني محصول کنيد، تنها با یک تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ می‌توانید درآمد کسب کنید.

سيستم افيليت مارکتينگ و کسب درآمد در هفتادسي چگونه است؟

هفتادسی یک سوپر اپليکيشن شامل بخش‌های خرید شارژ، خرید بسته‌های اینترنتی، پرداخت قبض، انتقال وجه، خرید بلیت، خرید بیمه و بخش فروشگاه و نيکوکاري است.

درآمدزایی در هفتادسي از طریق جذب کاربران و سهیم شدن در سود تراکنش‌هاي آنان ایجاد مي‌شود.

هر خريدي که شما یا مدعوین شما (کاربرانی که با شناسه‌ی دعوت شما ثبت نام کردند) مي‌کنيد، سود مشخصی دارد که به اعتبار شما در اپليکيشن هفتادسي اضافه می‌شود.

شما می‌توانید این اعتبار را برداشت کنيد یا با آن خرید‌هاي خود را انجام دهید. طبیعتاً تعداد مدعوین بیشتر و به دنبال آن افزایش تراکنش‌ها، درآمد بیشتری برای شما خواهد داشت.

براي کسب درآمد بيشتر از طريق افيليت مارکتينگ همين حالا به صفحه دانلودهاي اپليکيشن هفتادسي برويد و اپليکيشن را روي گوشي هوشمند خود نصب کنيد و شروع به کسب درآمد کنید. همچنين مي‌توانيد از نسخه تحت وب هفتادسی استفاده کنيد.

شناسه‌ی دعوت شما در هفتادسي به طور پيش فرض شماره موبايل شماست. برای ساخت شناسه‌هایی غیر از شماره موبایل، در اپلیکیشن وارد قسمت “کسب درآمد” شوید و از بخش “شناسه‌ها” روی گزینه‌ي “ساخت شناسه جدید” کلیک کنید.

به این ترتیب به راحتی می‌توانید شناسه‌های دلخواه‌تان را براي تبليغ در پلتفرم‌هاي مختلف ایجاد کنيد.

از قسمت “دعوت دوستان” و با “فرستادن دعوتنامه” شروع به دعوت افراد و کسب درآمد کنيد.

 

از اينکه تا پايان اين مقاله همراه ما بوديد از شما متشکریم. هرگونه سوال يا پيشنهادي داشتید حتما در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *